Aanbevelingen

Aanbevelingen voor het boek

Aafke de Vor heeft een helder en praktisch boek geschreven over trainen. Ze koppelt vanuit de klantvraag de onderliggende theorie aan oefeningen en tips voor de trainer. Door zijn enorme rijkdom aan voorbeelden uit de praktijk biedt het boek veel handvatten voor trainers die op de thema’s aan de slag gaan.”  Xander Ferdinandusse – Algemeen Directeur Boertiengroep

Een verrassend goed boek over trainen en opleiden! Praktijkgericht, zeker. Maar geen versimpelde flauwekul over competenties of training als Haarlemmerolie. Nee, Aafke de Vor kijkt heel goed naar de context van de klantvraag (vaak dus een trainingsvraag) en wat leerbaar is en wat niet. Last but not least, ze geeft ook waardevolle informatie over de meest voorkomende trainingsthema’s. Een aanrader voor elke professional! Boudewijn Overduin algemeen directeur Vergouwen Overduin

Eindelijk een standaardwerk voor trainers! Praktisch en alle facetten van het trainersvak omvattend biedt dit boek een welkome ondersteuning en inspiratie voor zowel de beginnende als de gevorderde trainer.' Een aanrader voor iedere trainer en HRD professional. Joke Elzenaar Commercieel directeur NCOI Opleidingsgroep.

“Proper preparation prevents poor performance” is een Amerikaans gezegde, zo is het ook met trainen. De modelkeuzes, het ontwerp, de gewenste opbrengsten voor organisatie en individu worden in belangrijke mate in de voorbereiding bepaald. Ervaringsdeskundige Aafke de Vor neemt de lezer aan de hand met doorleefde casuïstiek , een aanrader voor iedere professional die zijn of haar trainingspraktijk naar het volgende niveau wil tillen. Hans van der Molen Chairman of the Board at GITP.

Bekijk ook

Trainen/coachen

De praktijksituatie is het uitgangspunt. Daar wil de klant resultaat zien. Theorie├źn en methoden bieden aangrijpingspunten voor de aanpak. Transfer is daar een essentieel onderdeel van.

Training en coaching

Werkvormen

Maak je training dynamisch en gevarieerd. Kies werkvormen die aanzetten tot activiteit en de deelnemer een leerervaring laat beleven.

Meer werkvormen

Boek

Een antwoord op de vraag; welke stappen zet ik van de leervraag van de klant via training of coaching naar effect op de werkplek. Want daar gaat het om.

Over mijn boek

Methode/Aanpak

Een goede combinatie van leermethoden en werkvormen zorgen er voor dat kennis en vaardigheden beter beklijven. E-learning is daar een goede aanvulling op.

Meer methode/aanpak