Inleiding boek

Dit boek heb ik geschreven vanuit de gedachte welk boek zou ik gehad willen hebben toen ik met dit vak begon. Wat heb ikzelf moeten ervaren en ontdekken wat ik niet geleerd heb tijdens de studie en niet kon lezen omdat er geen boek over is. Dát boek wil ik schrijven. Het is daarom een boek vanuit de praktijk, met voorbeelden en tips die ik zelf heb ondervonden.

Het centrale deel van het boek zijn de tien thema’s: besluitvorming, conflicthantering, integriteit, klantgerichtheid, motivatie, onderhandelen, probleem oplossen, samenwerken, weerstand en zelfkennis. Ik heb gekozen voor vaak terugkerende thema’s die onderling heel verschillend zijn en totaal andere competenties aanspreken. Een ander keuzecriterium voor de thema’s was hoe vaak er al over geschreven is.

Download hier de inleiding

Bekijk ook

Trainen/coachen

De praktijksituatie is het uitgangspunt. Daar wil de klant resultaat zien. Theorie├źn en methoden bieden aangrijpingspunten voor de aanpak. Transfer is daar een essentieel onderdeel van.

Training en coaching

Werkvormen

Maak je training dynamisch en gevarieerd. Kies werkvormen die aanzetten tot activiteit en de deelnemer een leerervaring laat beleven.

Meer werkvormen

Boek

Een antwoord op de vraag; welke stappen zet ik van de leervraag van de klant via training of coaching naar effect op de werkplek. Want daar gaat het om.

Over mijn boek

Methode/Aanpak

Een goede combinatie van leermethoden en werkvormen zorgen er voor dat kennis en vaardigheden beter beklijven. E-learning is daar een goede aanvulling op.

Meer methode/aanpak