Referenties

Aanbevelingen van klanten

'Aafke heb ik leren kennen als iemand die met haar creativiteit, passie, enthousiasme en empathisch vermogen concrete bedrijfssituaties succesvol heeft weten om te zetten in interessante trainingsvormen, waardoor ze een grote toegevoegde waarde heeft gehad voor Locatie Winterswijk.’ Martin Oostrik, manager Operations Kingspan Insulation bv.

'Aafke heeft haar aanpak bij ons in de praktijk bewezen. Met haar hebben we onze instructeurs naar een hoger niveau kunnen tillen. Door de training zijn zij beter toegerust voor hun taakuitvoering. Het resultaat is dat onze medewerkers merkbaar beter geïnstrueerd worden.’ Gerard van Jaarsveld, hr-manager Aurubis copper production.

'Als je een professioneel trainer wilt typeren, komt je al snel op aspecten als gedreven, energiek en het bezitten van vakkennis. Aafke vult dat aan door de klant/cursist centraal te stellen en ook te prikkelen c.q. uit te dagen met haar eigen nimmer aflatende leergierigheid'. Ad Verbeek, HOT Bureau Verplaatsingen & Transport en vakgroepadviseur Materieeldienst Defensie.

'Wanneer de opdrachtgever en trainer samen goed begrijpen aan welk probleem er wordt gewerkt en het uiteindelijke doel is helder, dan kan er samen met het team op een hele transparante wijze worden gewerkt. De weerstand wordt weggenomen en het leren (van elkaar) kan beginnen'. Tjip Postma, teamleider Betalen, Essent Service & Verkoop.

'Aafke de Vor ken ik als een zeer deskundige en ervaren trainer. Een trainer en adviseur die ogenschijnlijk moeiteloos schakelt tussen praktijk en theorie. Bij haar geen ingewikkelde modellen, maar juist praktische tips en aanwijzingen. Zo werkt ze als trainster, zo heeft ze ook haar visie neergelegd in dit boek. Haar optimistische stijl van werken slaat aan bij opdrachtgevers en deelnemers aan trainingen. Het zou me verbazen als de lezers van dit boek niet dezelfde beleving hebben! Als geen ander weet ze met voorbeelden uit haar trainerspraktijk een levendig verhaal te vertellen over hoe trainingen het resultaat krijgen dat aan de opdrachtgever is beloofd'. Hans van Gelderen, directeur Vigorgroep.

'Veel trainingen over klantgericht gaan voorbij aan de wijze waarop klantgericht werken in de organisatie ingebed is. Dit boek biedt daarvoor concrete oplossingen. De meerwaarde van het boek bestaat uit concrete beschrijvingen van deze ‘benaderingen’. De auteur slaagt erin een verbinding te leggen met andere belangrijke organisatiefacetten!’ Philip Potargent, performances improver Groupe Pierre Vacances & Center Parcs.

'Uit een boek leert men altijd wat, en een goede trainer is van nature leergierig! Wil je, vanuit een grote praktijkervaring aangeboden, informatie krijgen om beter praktijkgericht te leren trainen met als uitgangspunt ‘de klant centraal stellen’ dan is dit boek inspirerend en zeker een aanrader!’ Joao Madeira, adviseur Bedrijfsvoering, Documentaire Informatievoorziening Rijksgebouwendienst.

Bekijk ook

Trainen/coachen

De praktijksituatie is het uitgangspunt. Daar wil de klant resultaat zien. Theorie├źn en methoden bieden aangrijpingspunten voor de aanpak. Transfer is daar een essentieel onderdeel van.

Training en coaching

Werkvormen

Maak je training dynamisch en gevarieerd. Kies werkvormen die aanzetten tot activiteit en de deelnemer een leerervaring laat beleven.

Meer werkvormen

Boek

Een antwoord op de vraag; welke stappen zet ik van de leervraag van de klant via training of coaching naar effect op de werkplek. Want daar gaat het om.

Over mijn boek

Methode/Aanpak

Een goede combinatie van leermethoden en werkvormen zorgen er voor dat kennis en vaardigheden beter beklijven. E-learning is daar een goede aanvulling op.

Meer methode/aanpak