Trainingstrajecten

 

Voor trainers en opleiders

Leergang train de trainer  
van klantvraag naar training
Welke stappen zet je als trainer en hoe geef je er inhoud aan, vanaf het eerste klantgesprek tot aan het geven van de training en de transfer van het geleerde op de werkplek.
Leergang van 12 dagen

Workshop leren en transfer
stimuleren van transfer
Hoe kun je er samen met je klant voor zorgen dat het geleerde in de training ook op de werkplek tot uiting komt. Het resultaat, dat telt.
Duur 1 dagdeel

Supervisie trainers 
trainen is mijn vak
Naast de deelnemers en het programma heb je te maken met persoonlijke leerdoelen en belangen van opdrachtgevers en werkgevers. Al deze factoren met elkaar in balans houden vereist een brede blik en een afgewogen aanpak. Daar kun je als (beginnende) trainer wel wat hulp bij gebruiken.
Traject 15 bijeenkomsten van 1½ uur

 

Voor leidinggevenden

Leergang leidinggeven
rol en taak van de leidinggevende
Als beginnende leidinggevende ben je met jezelf bezig, met je team en met de organisatie. Het is belangrijk daar een goed evenwicht in te vinden, want iedereen kijkt naar je.
Leergang van 12 dagen

Workshop ‘kan ik leidinggeven’?    
rol en ambitie van de leidinggevende
Je wilt graag leidinggeven en je weet niet zeker of het bij je past. Hoe vul ik mijn rol in, welke spanningvelden kom ik tegen, hoe maak ik mijn medewerkers enthousiast. Hoe doe je dat?
Duur 1 dag

Coaching leidinggevenden
capaciteiten vrij maken
Soms kun je als leidinggevende wel wat steun gebruiken om het allemaal weer op de rit te krijgen. Een inhaalslag maken en weer in je kracht komen.
Traject 10 bijeenkomsten van 1½ uur

 

Voor organisaties

Manager ken Uzelve
het effect van mijn optreden
Als manager ben je een rolmodel voor je medewerkers en jouw gedrag roept gedrag op bij je medewerkers. Jezelf kennen is dus de eerste stap om je team en je medewerkers beter te leren kennen en daardoor beter aan te sturen.
Traject van 4 losse dagdelen

Workshop
analyseren en scherpstellen van de leervraag
Jij als manager, interne opleider, trainer, of personeelsfunctionaris hebt het ontwikkelen van mensen tot je kernactiviteit gemaakt. Dat wil je zo effectief mogelijk doen met aandacht voor resultaat voor zowel de organisatie als de medewerkers. Goed opgeleid personeel die lekker in hun vel zitten presteren beter, die zorgen voor meer rendement en maken dat je als manager je bezig kunt houden met je eigenlijke werk, de zaak marcheert haast vanzelf.
Hoe bereik je dit, hoe pak je dat aan, waar zit het aangrijpingspunt om tot een gesmeerde organisatie te komen. In een workshop van een dag kun je veel inzichten opdoen die je daarbij helpen.
-       Scherpstellen en concreet maken van de gewenste situatie.
-       Analyse van de situatie op drie niveaus: proces, personeel en context.
-       Analyse van de leerbehoefte en ontwikkelmogelijkheden.
-       Keuzes maken richting actieplan.
Duur 1 dag

Werkbijeenkomst
werken met het boek
Als afdeling opleidingen ben je steeds bezig om de vraag van de (interne) klant scherp te stellen en hem te adviseren over een passende interventie. Hij wil resultaat op de werkplek zien. Wat kun je doen, hoe pak je dat aan en welke voorwaarden zijn daarbij belangrijk om het effect op de werkplek zichtbaar en merkbaar te maken?
Duur 1 dagdeel

Bekijk ook

Trainen/coachen

De praktijksituatie is het uitgangspunt. Daar wil de klant resultaat zien. Theorie├źn en methoden bieden aangrijpingspunten voor de aanpak. Transfer is daar een essentieel onderdeel van.

Training en coaching

Werkvormen

Maak je training dynamisch en gevarieerd. Kies werkvormen die aanzetten tot activiteit en de deelnemer een leerervaring laat beleven.

Meer werkvormen

Boek

Een antwoord op de vraag; welke stappen zet ik van de leervraag van de klant via training of coaching naar effect op de werkplek. Want daar gaat het om.

Over mijn boek

Methode/Aanpak

Een goede combinatie van leermethoden en werkvormen zorgen er voor dat kennis en vaardigheden beter beklijven. E-learning is daar een goede aanvulling op.

Meer methode/aanpak