Portfolio

Een klantvraag staat zelden op zichzelf. Een vraag heeft een context waarbinnen de vraag of mogelijk het probleem is ontstaan. Door deze omgevingsfactoren en omstandigheden goed te onderzoeken en met de klant te bespreken, kom je tot meerdere mogelijkheden om het op te lossen. Dat kan een wijziging zijn in de structuur, een training of een coaching, on the job of extern, vergroten van kennis of oefenen van vaardigheden, uitbreiden of veranderen van werkzaamheden of soms niets alleen luisteren en onderkennen dat er angst leeft of onvrede is en deze ruimte geven, zodat de medewerkers er over kunnen praten.

Het vak van een trainer is divers en laat zich niet alleen in het woord trainer vangen. Je bent ook ontwerper van leertrajecten, coach, auteur van lesmateriaal, opleider en organisatie adviseur. De diversiteit van het vak maakt het compleet en heel interessant. Ik mag overal met mijn neus vooraan staan en ik doe mee in de organisatie. Samen met de opdrachtgever gaan we aan de slag om de vraag of het probleem aan te pakken. We bedenken een plan om te zorgen dat: de afdeling soepeler loopt, de medewerkers zich verder ontwikkelen, er meer werkplezier is (dus minder ziekteverzuim), de klanten tevreden zijn, het werk kwalitatief goed is en tot slot de organisatie meer winst maakt.

Om een indruk te geven van de werkzaamheden die ik als trainer voor je kan doen heb ik een portfolio samengesteld, waar je via deze linken meer over kunt lezen.

-       Module commerciële communicatie voor afstandsonderwijs ontwikkelen
-       HRM-cyclus opzetten en uitvoeren voor nutsbedrijven
-       Coaching en ontwikkelen van leiderschap met vrouwelijke managers
-       Trainingstraject managementontwikkeling voor ploegleiders distributiecentra
-       Interne en externe klantgerichtheid gemeentelijk overheid
-       Competentieworkshops ontwikkelen en uitvoeren rijksoverheid
-       Workshop "Trainen met resultaat" gebaseerd op mijn boek
-       Module geschreven voor servicemonteurs op MBO niveau over klantgericht optreden
-       Vier leergangen secretaressen (van basis-secretaresse tot officemanager) ontwikkelen
-       Training creatief probleem oplossen voor financiële instellingen

 

 

Bekijk ook

Trainen/coachen

De praktijksituatie is het uitgangspunt. Daar wil de klant resultaat zien. Theorie├źn en methoden bieden aangrijpingspunten voor de aanpak. Transfer is daar een essentieel onderdeel van.

Training en coaching

Werkvormen

Maak je training dynamisch en gevarieerd. Kies werkvormen die aanzetten tot activiteit en de deelnemer een leerervaring laat beleven.

Meer werkvormen

Boek

Een antwoord op de vraag; welke stappen zet ik van de leervraag van de klant via training of coaching naar effect op de werkplek. Want daar gaat het om.

Over mijn boek

Methode/Aanpak

Een goede combinatie van leermethoden en werkvormen zorgen er voor dat kennis en vaardigheden beter beklijven. E-learning is daar een goede aanvulling op.

Meer methode/aanpak